تبلیغات
برترین بازی های دنیا - خداحافظ THQ

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

همه با هم به سوی بازی های آینده

     
احمدرضا مستاجران
11:39 ب.ظ
شنبه 7 بهمن 1391

THQ به تاریخ پیوست! شاید خواندن چنین مطلبی خیلی ها را شکه کند، اما این کمپانی پس از مشکلات مالی زیاد و اعلام ورشکستگی، چند روز پیش تمام دارایی هایش را به فروش گذاشت تا THQ، تنها نامی در تاریخ باشد که نزدیک به 22 سال در صنعت بازی های کامپیوتری حضور داشت. برایان فارل (Brian Farrell) که در سمت CEO و جیسون روبین (Jason Rubin) که رئیس این کمپانی به حساب می آمدند، لیست خریداران این کمپانی را اعلام کردند و مشخص شد که IPهای THQ به وسیله چه کسانی خریداری شده اند. Sega استودیوی Relic را خریداری کرد، Koch Media که Deep Silver ناشر سری بازی های Dead Island را در اختیار دارد، استودیوی Volition و امتیاز انتشار سری بازی های METRO را بدست آورد.

Crytek بازی Homefront، کمپانی Ubisoft استودیوی THQ Montreal و سری South Park و Take-Two نیز سری Evolve را از THQ خریداری کرد. Crytek حق ساخت سری Homefront را با مبلغ 500 هزار دلار خریداری کرده و Koch Media نیز مبلغ 5.8 میلیون دلار برای سری METRO و 22.3 میلیون دلار برای خرید استودیوی Volition پرداخت کرده است. Ubisoft مبلغ 3.2 میلیون دلار برای بازی South Park: The Stick of Truth و مبلغ 2.5 میلیون دلار برای خریداری THQ Montreal پرداخت کرده که آقای پاتریس دزایلتس (Patrice Desilets) یکی از سازندگان اصلی سری Assassin’s Creed هم در آن حضور دارد.

این استودیو هم اکنون در حال ساخت بازی معرفی نشده ای به نام 1666 است. Ubisoft به این موضوع اشاره کرد که در خریدهای جدیدی که انجام داده، یک بازی معرفی نشده نیز قرار دارد. یانیس مالات (Yannis Mallat) رئیس Ubisoft Montreal گفت که: "این معامله، افراد بسیار با تجربه ای را به تیم ما افزود که می توانند نقش کلیدی ای را در صنعت بازی ایفا کنند." کمپانی Sega با مبلغ 26 میلیون دلار استودیوی Relic سازنده سری Warhammer 40K و Company of Heroes را خریداری کرد و Take-Two با پرداخت 11 میلیون دلار، استودیوی Turtle Rock را خرید که در حال ساخت بازی Evolve بوده است. کل مبلغ پرداختی برای این خریدها نزدیک به 100 میلیون دلار می شود.

البته هنوز مشخص نشده که بر سر استودیوی Vigil Games سازنده سری بازی های Darksiders چه آمده است. Kotaku اعلام کرده بود که استودیوی PlatinumGames سازنده Bayonetta و Metal Gear Rising: Revengeance به خرید این استودیوی بازی سازی علاقه دارد، اما به نظر نمی رسد که اتفاق خاصی از سوی این استودیو رخ داده باشد. کمپانی ZeniMax که از زیرمجموعه های آن می توان به Bethesda و id Software اشاره کرد، قصد داشت با مبلغ 26.3 میلیون دلار استودیوی Relic را خریداری کند که به نظر می رسد آن ها نیز نتوانستند از پس Sega بربیایند. یکی دیگر از خریداران استودیوی Volition کمپانی Ubisoft بوده که قصد داشته 5.4 میلیون دلار برای این استودیو و 5.175 میلیون دلار برای سری بازی های METRO بپردازد که آن ها نیز به جایی نرسیدند.

رئیس Volition اعلام کرد که این استودیو در حالیکه به شرکت Koch Media واگذار شده، همچنان در ایالت Illinois خواهد ماند و اعلام کرد که آن ها به آینده بسیار امیدوار هستند. او گفت: "من هنوز نتوانسته ام درست با مسئولان Koch صحبت کنم، اما آن ها بسیار مثبت بودند و به ما امید زیادی دادند. آن ها Saints Row و ما را بسیار دوست دارند." همچنین سایت IGN به این موضوع اشاره کرده که حق امتیاز ساخت سری بازی های WWE را کمپانی Take-Two خریداری کرده است. شایعات می گویند که Take-Two قصد ساخت یک بازی ورزشی رزمی را داشته و به همین دلیل سری WWE را خریداری کرده است.

استودیوی Turtle Rock که سری بازی های Evolve را خلق می کند، در حال ساخت بازی ای به نام Metamorphosis است که اکنون به دست کمپانی Take-Two افتاده است. همچنین این استودیو در حال ساخت یک بازی نسل بعدی است که یک نسخه از آن نیز برای PC ،PS3 و Xbox 360 عرضه می شود. طبق قانون 11 که THQ به وسیله آن اعلام ورشکستگی کرده، برخی از دارایی های این کمپانی مانند استودیوی Vigil شامل این فروش نمی شده اند، اما در صورت پیدا شدن خریداران واجد شرایط، این دارایی ها نیز باید به فروش برسند. رئیس THQ می گوید: "ما انتظار داریم که تمام کارمندانمان در همان کمپانی هایی فعالیت کنند که بازی ها و استودیوهای ما را خریداری کرده اند. البته ما نمی دانیم که آیا تغییراتی در این استودیوها صورت می گیرد یا خیر."

به احتمال زیاد در هفته های آینده خبرهای زیادی درباره این استودیوها خواهیم شنید. فارل در ادامه صحبت هایش می گوید: "اگر شما از کارمندان ما بوده اید، شامل فروش نمی شوید و ما به وضعیت شما نیز رسیدگی می کنیم. افراد کمی در دفتر اصلی باقی خواهند ماند و به فعالیت هایشان ادامه می دهند تا کارهای نهایی شرکت انجام شوند. ما به تمام چیزهایی که تا امروز به آن دست پیدا کرده ایم، افتخار می کنیم و استودیوهای ما اکنون با کسانی فعالیت می کنند که آینده روشن تری را در پیش دارند.

ما انتظار داریم که به زودی از تمام این استودیوها خبرهای خوبی بشنویم و می دانیم که آن ها در قالب یک گروه جدید به خوبی می درخشند." آقای روبین می گوید: "من برای کسانی که کارشان را در THQ از دست دادند، بسیار متأسفم و امیدوارم که آن ها متوجه باشند که من هر کاری می کنم تا درد آن ها را بفهمم. خداحافظ  Volition ،Relic ،THQ Montreal ،TurtleRock و 4A Games. کار کردن با شما افتخار بزرگی برای ما بود. شما 60 دلار من را برای خرید بازی هایتان خواهید داشت. من برای کارمندان و طرفداران استودیوی Vigil Games هم متأسف هستم. آن ها استعدادهای بسیار خوبی بودند و هستند. ما نتوانستیم از آن ها به خوبی استفاده کنیم و من بسیار از این بابت متأسف هستم."

در واکنش به عدم خریداری شدن استودیوی Vigil Games آقای بن کیورتون (Ben Cureton) طراح ارشد سیستم مبازرات این استودیو گفت: "من 20 سال است که در این صنعت حضور دارم و بیش از یکبار به استودیوهای مختلف رفته ام. هر بار که چنین اتفاقی رخ می دهد، بسیار لحظه بدی است، اما آیا من برای اینکه کاری ندارم، ناراحت هستم؟ نه واقعاً. من مطمئن هستم که کاری دیگری پیدا می کنم، اما ناراحتی من از این است که دیگر این کاری که در Vigil داشتم را انجام نمی دهم. هیچ جا مثل Vigil نمی شود. افرادی که با آن ها کار کردم، دیگر در کنار من نیستند. آیا من به کاری که انجام داده ام افتخار می کنم؟

بله، من به کاری که با سایرین انجام داده ایم، افتخار می کنم. اکنون ما روی سایه ای کار می کنیم که نمی دانیم آینده ای دارد یا خیر. ما بازی جدیدی داشتیم که به اسم رمز Crawler شناخته می شد و اکنون دیگر باید با آن خداحافظی کنیم. ما در دو ماه گذشته کاری کردیم که هیچ کدام از کمپانی ها و استودیوهای بازیسازی نمی توانند آن را در طول یک سال انجام دهند و برای این موضوع به خود مغرور هستیم. این کار باعث شد که ما هر روز سر کار بیاییم و 100% روز را روی آن فعالیت کنیم. ما در روزهای تاریکی کار کردیم." آقای کیورتون گفته هایش را به این شکل پایان می دهد: "پشتیبانی یعنی کاری انجام دهید که حتی فکرش را نیز نمی کنید. شما بازیکنان دلیلی بودید که ما بازی Darksiders 1 & 2 را ساختیم و شما دلیلی هستید که ما بازی ساختن را ادامه می دهیم."

آقای هیدن دالتون (Haydn Dalton) طراح ارشد بازی Darksiders II در صفحه Twitter خود می گوید: "هنوز می توان امیدهایی به ساخت Darksiders III با حالت Co-op چهار نفره داشت. شاید روزی این اتفاق بیفتد." اما در گوشه و کنار، شایعاتی منتشر شده که می گویند Take-Two خریدار احتمالی استودیوی Vigil games خواهد بود، اما باید دید که در چند روز دیگر چه خبرهایی در اینباره منتشر می شود. به هر حال THQ کمپانی خوش سابقه ای بود که برای ما خاطرات زیادی را خلق کرده است. تجربه سری بازی های Company of Heroes که هنوز کیفیت بالایی دارند و یا سری WWE که کل کل روزانه ما را شکل می داد و سری Darksiders که به ما یادآوری می کردند که یک بازی هنری می تواند به چه شکل باشد، باعث می شوند که THQ در اذهان باقی بماند.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
به نظر شما بهترین شرکت بازی سازی کدام است








خوش اومدید. تو این وبلاگ اطلاعاتی راجع به بازی های آینده می تونین به دست بیارین در ضمن این سایت هر روز به روز میشه.امیدوارم اطلاعات خوبی به دست بیارین.

مدیر وب سایت : احمدرضا مستاجران
تمام حقوق این وب سایت متعلق به برترین بازی های دنیا می باشد   |   طراحی قالب : تم دیزاینر