تبلیغات
برترین بازی های دنیا - The Evil Within

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

همه با هم به سوی بازی های آینده

     
احمدرضا مستاجران
03:25 ب.ظ
یکشنبه 15 اردیبهشت 1392

اگر بخواهیم چند تن از بزرگترین بازیسازان برتر و صاحب سبك تاریخ صنعت بازیسازی را نام ببریم، قطعاً شینجی میكامی (Shinji Mikami) جایگاه ویژه ای در میان آن ها خواهد داشت. کسی كه لقب پدر سبك وحشت را با خود یدك می كشد و به عنوان خالق عناوین بزرگی همچون Resident Evil شناخته می شود. برای یك بازیساز چه كارنامه ای درخشان تر از این می تواند وجود داشته باشد. به جرأت می توان گفت که پس از جدایی او از Capcom یكی از بزرگترین IP‌های این صنعت به سرعت افول كرد و نسخه به نسخه سیر نزولی را پشت سر گذاشت.

نور امیدی كه این روزها در دل دوستداران مغموم این ژانر می درخشد، چیزی نیست جز بازی The Evil Within كه قرار است تمام آب رفته را به جوی بازگرداند. چندی پیش، میكامی در یك بیانیه جنجالی مدعی شد كه در حال حاضر عنوان ترسناك واقعی در این نسل وجود ندارد. اینگونه جبهه گیری ها، آن هم توسط شخصی همچون میكامی تنها یك معنی می تواند داشته باشد و آن، این است كه TEW این ژانر را دوباره احیا خواهد کرد. سابقه هم نشان داده كه خلق چنین عنوانی كه واجد شرایط باشد، برای این بازیساز افسانه ای چندان كار دشواری نیست. تا كنون كه چند روزی از معرفی این بازی می گذرد، اطلاعاتی از آن توسط استودیوی بازیسازی Tango Gameworks منتشر شده كه در یك جمع بندی كلی، ساختار اصلی بازی را مشخص می كند، اما باید منتظر اطلاعات بیشتری ماند.

داستان TEW مربوط به كارآگاهی به نام سباستین (Sebastian) می شود كه درگیر یك پرونده اسرار آمیز قتل عام توسط عوامل ماوراء الطبیعه است. او وارد صحنه وقوع جرم می شود، اما پس از مدتی، گروه تجسسی كه همراهش در صحنه هستند، یكی پس از دیگری در مقابل دیدگان وی از پا درمی آیند و خود سباستین نیز بیهوش می شود. بعد از بیداری، او چیزهای باورنكردنی را می بیند كه اصلاً مناسبتی با دنیای طبیعی انسان ها ندارند. شیاطین و موجودات اهریمنی در اطرافش پرسه می زنند و سباستین متوجه می شود كه برای رهایی از این وضعیت تنها یك راه دارد و آن هم مقابله و نابود كردن تمامی آن ها است.

احتمال می رود كه سباستین كشته شده و روح او به دنیای مردگان منتقل شده باشد و اكنون روح او برای رستگاری باید تلاش كند و احیاناً اشخاص دیگری كه همچون خود او در این دنیا گرفتار شده اند را نجات دهد و رموز داستان را برملا كند. یا اینكه در حالت بیهوشی جائی در میان دنیای مردگان و زندگان گرفتار شده و به دنبال راهی برای رهایی باشد. اگر یكی از این دو احتمال درست باشد، با آنكه اطلاعات چندانی در دست نیست، انتظار یك داستان پر رمز و راز با یك تم تاریك از TEW می رود كه می تواند هر مخاطبی را در دنیای تاریك بازی غرق كند و در القای حس ترس و اضطراب نقش پررنگی داشته باشد. البته این فضا، ما را به یاد Shadows of the Damned هم می اندازد.

همانطور كه گفته شد، TEW می خواهد بازگشتی شكوهمند برای سبك Survival Horror باشد كه مدت ها است در میان بازیكن ها كم اهمیت شده است. زاویه دید بازی همچنان به سبك عناوین سوم-شخصی چون RE 4-6 و SotD است و قرار نیست مثل نسخه های كلاسیك RE‌ باشد. گفته شده كه موجودات جهنمی از هر سو به سمت سباستین حمله ور می شوند و علاوه بر آن تله های مرگبار و مكانیزم های حیله گر مانع پیشروی هر چه بیشتر او در بازی خواهند شد. اولین نكته ای كه در رابطه با گیم پلی بازی به نظر می رسد، شباهت غیر قابل انكار آن به نسخه های موفق RE است و از آنجایی كه هر دو بازی زاده ذهن خلاق میكامی هستند، چندان هم غیر منطقی نیست.

تلاش برای بقا از بزرگترین فاكتورهای TEW خواهد بود که با تركیب ترس و اكشن، این اجازه را می دهد تا از یك تله گذشته و یا در آن گرفتار شوید و به شكل وحشتناكی جان دهید و یا اصلاً از آن ها علیه موجودات اهریمنی استفاده كنید. قطعاً اسلحه های سرد و گرم به عنوان اولین وسایل دفاعی در بازی به كار خواهند رفت، اما محدودیت هایی همچون كمبود مهمات و یا جعبه سلامتی باعث می شود تا قدر تك تك گلوله هایتان را بدانید و آن ها را برای لحظات بحرانی دخیره كنید. ساختار مراحل، تلفیقی از نسخه های كلاسیك RE‌ و مجموعه Dead Space با نوآوری های خود بازی است كه تنها برای ترسناك جلوه دادن آن صورت گرفته اند.

فضاهای ترسناكی چون دالان های پیچ در پیچ و تاریك به همراه چشم اندازهای گسترده كه تداعی كننده عناوین نامبرده هستند، در TEW خواهند بود. وجود معماهای نسبتاً پرتعداد و صد البته چالش برانگیز، نوید یك بازی حقیقی در این ژانر را به علاقه مندان می دهد. از تصاویری كه تا كنون از TEW منتشر شده، می توان اینگونه برداشت كرد كه تنوع مراحل بسیار بالا است. بخشی از مراحل در محیط های در بسته و تاریك و بخشی دیگر در زیر نور ماه دنبال خواهند شد. بسیار تأكید شده كه بالانس و تعادل میان سناریوهای ترس و اكشن رعایت خواهد شد، به طوری كه در هر صحنه، بازیکن برای بقاء و پیشروی باید درگیر شود و در عین حال خود را برای بخش های ترسناك و غیر منتظره نیز آماده نگاه دارد.

از این رو، سازندگان ادعا کرده اند که می خواهند ژانر ترس را بازسازی کنند و تجربه ای با سختی و تنش بیشتر را برای بازیكنان به ارمغان بیاورند. از اصلی ترین موانع در طول بازی، مردگان و موجودات اهریمنی درون آن هستند كه چیزی ما بین زامبی های RE‌ و موجودات جهش یافته DS هستند كه از درجه سماجت بالاتری بهره خواهند برند! البته انتظار می رود که تنوع دشمنان بسیار بالا باشد و در آینده انواع دیگری از آن ها معرفی شوند. در كنار آن ها، Boss‌های غول پیكر و قدرتمند نیز نقش پررنگی در گیم پلی ایفا خواهند كرد. ظاهراً ساختار بسیاری از مناطق بازی در موقعیت و زمان های متفاوتی كه سباستین در آن ها حضور دارد، تغییر می كند كه شامل دشمنان، درها، دیوارها، اشیاء و شکل کابوس های ترسناکی که سباستین می بیند، می شود.

گویا این موقعیت ها به صورت Real-Time تغییر می کنند. المانی كه می توان از آن به عنوان یك شوك برای عناوین سبك وحشت یاد کرد. همچنین گفته شده كه روند بازی سیر سعودی خواهد داشت، به طوری كه شروعی طوفانی خواهد داشت و در حین پیشروی، ناامنی را بیشتر احساس خواهید كرد. TEW با موتور قدرتمند و به روز id Tech 5 ساخته می شود كه تا كنون نمایشی از آن دیده نشده، اما از تصاویر می توان نتیجه گرفت كه این بازی از نظر گرافیكی حتی روی كنسول های نسل حاضر هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. شینجی میكامی برای معرفی بازی خود، این جمله را به كار برده است: "ما مفتخریم که TEW را معرفی کنیم. من و تیمم قصد داریم یک سری هیجان انگیز جدید را خلق کنیم تا بازیکنان یک مخلوط کامل از ترس و اکشن را تجربه کنند." این بازی در نیمه اول سال 2014 منتشر خواهد شد!



:: مرتبط با: اکشن , ماجراجویانه , همه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
Foot Issues چهارشنبه 18 مرداد 1396 01:22 ق.ظ
Hi there everyone, it's my first pay a quick visit at this site, and piece of writing is really fruitful
in support of me, keep up posting these types of articles or
reviews.
How long does Achilles tendonitis last for? سه شنبه 17 مرداد 1396 06:25 ب.ظ
Wow, marvelous blog layout! How lengthy have you been blogging for?
you make running a blog look easy. The whole look of
your web site is great, let alone the content material!
madelaineurso.hatenablog.com شنبه 14 مرداد 1396 06:55 ب.ظ
You've made some decent points there. I looked on the
web for more information about the issue and
found most individuals will go along with your views on this site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
به نظر شما بهترین شرکت بازی سازی کدام است








خوش اومدید. تو این وبلاگ اطلاعاتی راجع به بازی های آینده می تونین به دست بیارین در ضمن این سایت هر روز به روز میشه.امیدوارم اطلاعات خوبی به دست بیارین.

مدیر وب سایت : احمدرضا مستاجران
تمام حقوق این وب سایت متعلق به برترین بازی های دنیا می باشد   |   طراحی قالب : تم دیزاینر